sunway lagoon ft sunway pyramid.

assalamualaikum & hi guys!

nak edit vlog sebenarnya tapi loading ke main lambat so update blog la dulu yeeeeeeeeeee :) so two days ago my friends and I went to SUNWAY LAGOON WEHEEEEEEEEEEEEEE. we had so much fun there! SO SO MUCH FUN! TRIPLE DOUBLE TRIPLE TRIPLE FUN! couldnt describe it anymore hahahahaha went there with nisha, firzanah, nasuha and nadhrah. at first, we planned for as 9 but end up as 5. okkkkkkkkkkkkkkk meh start cerita hehe

woke up at 5.30am something sebab bunyi azan. tapi end up pukul 6 baru bangun :p huahuahua mandi apa semua, pergi rumah firzanah. im the first one yang sampai oyeahhhh but end up pergi around 7.30am, ambil nisha. tengah jalan jammed, biasalah orang kerja pepagi. and suddenly hujan renyai renyai, kitaorang dah macam alaaaaaaaaaaaaaa. aku tidur kejap dalam kereta hahahah penat tapi dalam hati tak henti berdoa dekat Allah. alhamdulillah satu hari tu cuaca baik, tak panas, tak hujan. mendung je

around 8.30am camtu dah sampai hahahah ayah firzanah hantarkan. kitaorang duduk depan sunway pyramid sambil berpiknik (kenapala tak boleh letak emoji) depan aeropostale pula! (OYEAH IM SO FREAKING EXCITED MASA NAMPAK AEROPOSTALE COMING SOON DEKAT SUNWAY PYRAMID OYEAH OYEAH) even orang yang lalu lalang and bekerja tu semua pandang but kitaorang buat muka tak tahu malu hahah kisah apa. kitaorang satu hari tu jadi muka tak tahu malu. makan makan semua breakfast dulu bibik nisha masakkan :)))) and then macam 9.30am kot kitaorang gerak duduk depan sunway lagoon macam apa je hahahaha jadi orang first. Tak boleh belah sebab semua benda kitaorang first haritu, first sampai, first beli tiket, first masuk, first tukar baju and almost orang first main semua benda. HEBAT KAN

pukul 9.40am camtu barula ramai dah sampai. kaunter tiket buka je terus kitaorang beli tiket, alhamdulillah sebab abang nadrah kerja sunway hotel so kitaorang dapat harga staff daripada rm90 dapat rm72 je hehehehe save duit! masa tunggu gate buka tu boleh pula ada orang jadi badut tu asyik kacau nisha lawak gila (KALAU BOLEH LETAK EMOJI NI DAH BANYAK DAH EMOJI) aku yang protect nisha hahaha jahat badut tu. gatal. dahla banyak kali terserempak pastu asyik kacau nisha

lepastu ada macam persembahan sebelum tempat masuk tu dibuka. comel! hahahaha tempat masuk buka je terus kitaorang masuk. check beg apa semua terus pergi salin baju. dan.............. berkaki ayam ke mana mana. lantakla kisah apa. tak malunya menari apa semua. hehehhe first first kitaorang pergi amusement park. tempat untuk memeningkan kepala. mula mula main yang okay sikit. pusing pusing sikit je. kitaorang main daripada tak pening sampailaaa PALING AKU KUAT MENJERIT SAMPAI NAK KELUAR ANAK TEKAK. sebab kitaorang berlima so firzanah kena duduk sesorang. lagipun dia yang nak hahaha. aku dengan nisha naik apa apa pegang tangan sebab takut. nadhrah dengan nasuha toksah cakap. diaorang dedua menjerit paling kuat.

roller coaster dia best! mula mula lek je pastu bila dah sampai puncak nak turun tu menjerit gila. lagipun kitaorang cakap main semua benda kita menjerit so menjerit ah kan. roller coaster dia banyak selekoh tu yang asyik ke kiri ke kanan. sampai tudung terbang nak tercabut -.- nasuha lagi gempak tudung tutup muka dia so dia tak nampak apa apa, spoiled. kitaorang pakai tudung sekolah tapi warna hitam tu. satu tangan pegang tudung satu tangan pegang tempat pemegang tu. bila dah habis kitaorang nak naik lagi tapi sebab ada orang ramai lepastu so tak boleh.

lepastu kitaorang pergi tempat kapal berpusing tu. NI PALING AKU MENJERIT PALING KUAT GILA BABI.

                
(gambar from sunwaylagoon.com)
aku dengan nisha duduk bahagian tengah. memang naik benda ni cuak gila. mula mula tu okay tapi bila dah sampai ke atas dah berpusing pusing tak boleh stop menjerit. PALING TAKLEH STOP bila dia stop dekat bahagian atas tu pastu kaki dengan kepala kita dah terbalik. kepala dekat bawah kaki kat atas. dahla aku buka mata sepanjang masa. bila stop tu aku buka mata memang menjerit paling kuat ah -.- sampai nak terkeluar air mata lol. kaki kita kena tahan sendiri and kita boleh rasa macam nak terjatuh ke bawah even ada pakai something tu. nisha kat sebelah diam je hahahahaha tapi mulut terkumat kamit. sumpah aku rasa ni the first and the last naik benda ni kot -____- menyesal hahahaha. lepas turun semua menggigil pastu duduk. nasib takde siapa muntah.

lepastu masa jalan nak pergi tempat air air semua tu boleh pula blackout. semua permainan tergendala. nasib baikla tak main kapal tu kalau tersangkut masa stop kat atas tu aku rasa aku saman sunway lagoon .__. kitaorang nak main vuvuzela pun tunggu lama. so kitaorang main main air dulu apa semua. main dekat tempat ada ombak tu. ambik gambar video semua since camera fir waterproof. tu yang aku buat vlog.

bila nampak ada tetiba air jatuh (ala yang dia isi sampai penuh pastu simbah tu) terus kelam kabut kitaorang lari pecut pergi tempat vuvuzela. semua orang kot pergi sana hahaha tapi kena tunggu around 15minutes jugakla sebab dia nak bagi kita tak tersekat ke apa main benda tu masa awal awal. bila orang tu dah bagi naik, kitaorang orang ketiga kot yang lari dah la tinggi gila nak naik kat tempat tu. mula mula semua semangat ah lari bila dah kena panjat bebanyak tangga tu semua jalan pastu sampai kat atas semua duduk. penat.

               
(gambar from sunwaylagoon.com)

satu pelampung dia naik 6 orang. kitaorang berlima so ada sorang cina lelaki depan kitaorang kena naik dengan kitaorang. mula mula risau gila sebab muka cina tu macam sombong -.- ahahahaha. tapi last last bila dah naik, bapak sporting cina tu huahuahua. masa naik pelampung tu mula mula cina tu straight kan kaki dia pastu kitaorang duduk, dia bersila. tempat pegang tangan tu pun dia ambik space yang perlu je, alhamdulillah dia hormat kitaorang. siap gelak gelak sekali. nas duduk tempat yang akan terkebelakang tu dia gi gelak pastu cakap "lagila nanti terkebelakang" something like that. pastu dia pun menjerit 'woo' sama dengan kitaorang. bila part yang tempat besar tu barula tekanan tak banyak sangat pastu tetiba terjatuh ke bawah semua menjerit hahahahaha best gila! memang tak rugi ah tunggu lama pastu berlari naik. nasib kitaorang awal sebab lepas kitaorang beratur panjang gila.

lepastu kitaorang main slide. aku dengan nas main slide ni tiga kali (tapi masa lain lain) sebab tak ramai orang. tapi nad, nisha and fir main 2 kali je sebab tak larat. slide tu 6 orang.


(gambar from sunwaylagoon.com)

masa first main kitaorang berlima je. nisha first aku second oyeah. masa main kedua kitaorang main dengan matsaleh mata biru hahahaha semua berebut nak main sebelah dia lol last last nisha yang dapat. matsaleh tu first aku second oyeah. masa main ketiga aku dengan nas kena main dengan dak lelaki. ni paling awkward but yeah aku dapat no 3. best gila main benda ni macam addicted. kalau larat nak naik ke atas tu lagi aku rasa boleh main lagi banyak kali kot.

lepastu kitaorang pergi waterplexx 5d apa benda entah.


(gambar from sunwaylagoon.com)

rasa macam real. kerusi bergerak pastu kena sembur air apa semua. dahla dalam tu sejuk gila kena sembur air lagi -.-

lepastu kitaorang pergi dekat tempat beach tu main main air apa semua. pastu duduk tepi pantai tu kejap sebab penat pastu pergi naik atas jambatan. hahahahaha aku dengan nas lawak. nas pegang tangan aku kuat gila sebab takut nak jalan. diaorang jalan rileks je. gayat. dahla kitaorang jalan slow gila. nampak diaorang main flying fox ingatkan kena bayar.........................tapi free je............................rugi gila.......................sedih je kitaorang tengok diaorang main........ rasanya kalau kitaorang main confirm masing masing menjerit kuat even aku padahal dah pernah main flying fox 3 kali kot. tapi sebab kitaorang dah cakapkan nak menjerit dekat semua permainan huahua. lepastu turun jambatan tu kitaorang main memanah dengan tembak tembak. lepastu main air dekat tempat ombak apa semua. around 2 camtu kot kitaorang dah tukar baju sebab penat.

lepas mandi tukar baju, kitaorang pergi masuk rumah hantu. sebelum masuk punya la takut sangat hahahaha siap plan pegang tangan apa semua. sebab satu trip tu boleh masuk 10 orang je so aku nad dengan nas sekali tapi fir dengan nisha kena jalan dengan trip lain. aku duduk tengah tengah pegang nad dengan nas kuat gila tapi nas la pegang tangan aku pastu siap peluk lagi. masa dia bagi tahu peraturan semua pastu tetiba hantu tu keluar dah menggigil dah lol. aku asyik fikir positif and asyik berzikir apa semua lol. pastu siap cakap diaorang cuma manusia tak payah takut. dahla kitaorang jalan belakang sekali huahua. orang india depan kitaorang je asyik menjerit la apa la kitaorang macam -.- tu pun nak menjerit ke. hahahahah mungkin sebab diaorang yang terkejut dulu tapi kitaorang dah tahu hantunya tu. nad asyik ulang 'wei hantu tu handsome la' non stop everytime jumpa hantu hahaha yelah hantu tu semua lelaki. aku tak perasan pun ada lelaki ke tak. setiap kali jumpa hantu je aku buat buat tak pandang pastu buat tak tahu apa apa. lagipun kitaorang penat so macam takde perasaan sangat hahahaha

hantu tu mesti fed up takutkan kitaorang tapi kitaorang tak takut and menjerit pun. bila hantu tu keluarkan tangan daripada tempat macam sangkar something aku cakap 'jangan berani nak kacau' l o l. dahla asyik kena ikut dengan hantu tu je. nasib duduk belakang sekali macam ni la. bila hantu tu ikut nad cakap jangan pandang belakang sebab nad yang asyik pandang belakang semua. bila hantu tu menjerit sebab nak takutkan aku jerit 'diam ah' hahahahaha tak baik :p tapi aku takut part hantu pocong tu ikut belakang je. masa orang depan dah lari ke depan kitaorang terstop aku pergi pandang orang jadi hantu pocong tu. dahla tempat tu dipenuhi balutan hantu pocong (oh ya check la sunway lagoon scream park dekat youtube, ada pasal awal scha semua masuk rumah hantu tu) aku pandang orang tu dahla muka dia scary pastu terus kitaorang lari dia pergi lompat lompat. bunyi dia lompat tu yang menakutkan ._____.

pastu ada dekat satu tempat ni dia suruh pakai something like spect. eeeeeeeeeeeeeeeeeee orang tu yang aku takleh lupa hahahaha. dia hulur aku tanya 'kena pakai ke' dia cakap 'takla makan' -.- kuangsam. pastu benda tu tak boleh pakai sebab aku pakai wideshawl dia cakap 'masukla ke dalam tudung tu' pastu orang tu pergi ke depan. eee muka dia scary siot bila pandang hahaha tak tahu kenapa aku ni peghati sangat setiap muka orang yang jadi hantu. ok cerita lepastu tak nak cerita, skip skip. HAHAHAHHA

lepastu jalan tempat yang pening apa semua. ada satu jambatan ni memeningkan tapi orang india kat depan boleh pergi stop, hangin aku. dahla pening pergi stop macam tu. bongok. lepastu stop satu tempat lagi dia suruh tanggalkan spect tu, pastu dia cakap la ni peta malaysia masa zaman penjelajahan bla bla punya la peghati peta tu sekali hantu tu tetiba terkejutkan mana tak melatahnya. jalan lagi sikit barula keluar dari tempat tu. hantu dia banyak mengejutkan je and nasibla duduk belakang so takdela terkejutnya. cuma kelemahan duduk belakang asyik kena ikut pastu beg kena tarik dengan diaorang. kuangsam betul. kata mula mula hantu takkan pegang last last dia yang tarik beg -.- lepas 2-3 minit keluar baru fir dengan nisha keluar

pastu terus kitaorang pergi sunway pyramid, makan. lapar. and then lek lek jap cerita balik pasal sunway lagoon semua hahaha kenangan kan. pastu kitaorang jejalan masuk sephora, h&m dan seangkatan dengannya sambil menunggu ketibaan ayah firzanah. around nak dekat pukul 6 baru ayah fir sampai pastu terus balik pergi rumah fir copy gambar apa semua pastu terus balik rumah

omg panjang gila. hahahaha nampak tak semua benda aku nak luahkan pasal sunway lagoon aku dah luahkan????????????????? tapi ada banyak lagi sebenarnya tapi aku dah lupa and malas nak taip sebab tangan dah lenguh. hehehehehe thank you guys! tak kan lupa 18 November 2014 <3 thank you ayah firzanah kerana menghantar dan mengambil. thank you bibik nisha sebab masakkan. thank you abang nadhrah sebab dapat harga staff. thank you each and everyone yang kitaorang jumpa dekat sunway tu hahahaha sebab kitaorang friendly sampai ada beberapa tanya soalan berbual bual. and thank you hantu hantu dekat scream park lol lawak gila hahahah

alright kena stop since my videosss for vlog dah habis loading YAY!

salam sayang,
aniqah

p/s: maafkan sekiranya ada ejaan ok ni taip laju laju ni hahaha

No comments:

Post a Comment