My skin analysis experience!

Hi guys,

so biar aku buat overview untuk orang yang malas nak baca pepanjang kat bawah dulu


OVERVIEW
Skin Analysis, Aeon Wellness, Shah Alam
Price: RM4.90/person
Time: 10-15mins 
Other location: ou, sunway pyramid, midvalley etc
Review: 10/10!

So harini aku nak review la gitu pasal skin analysis yang aku buat dekat aeon wellness, shah alam. skin analysis ni aku taktahu ada dekat semua aeon wellness ke atau certain places je tapi selain dari aeon shah alam, aku tahu ada dekat ou, sunway pyramid and midvalley. selain dari tu, google sendiri! aku tahu ada skin analysis ni pun from ImanAbdulRahim. Dia tunjuk promo buat 2xrm8 je. tapi dah habis dah promo tu on 28/2. tapi tempat aku pegi ni takde promo sebab dia selected je. 

so memula, korang check dulu kat aeon wellness tu ada ke tak skin analysis ni and kalau boleh search dia punya jadual pakar tu ada ke tak on that day. sebab ada hari dia takde, off day. tapi masa aku pegi ni alhamdulillah la main terjah je nampak aeon wellness, pusing satu kedai cari nampak ada orang tengah consult. 3 kali weh aku pegi, pegi sekali tengok ramai gi jalan lu gi lagi ada orang lagi, jalan lagi. last last ahhh tunggu je la sebab memang aku nak tahu skin type aku apa semua. 

pastu korang bayar kat cashier dulu. cakap nak buat skin analysis. normal price rm4.90/per session. so kalau dua orang, double la. gitu. jangan gi teruih beratur nak buat skin analysis kang tetiba ada orang belakang dah bayar, mereput la ko gi bayar pastu tunggu lagi


pastu dapat resit ni simpan. sebab nanti kat kaunter skin analysis tu, sebelum consult kena bagi kat pakar tu sebab dia nak recordkan no resit korang ke apataahhh. 

oh ya, lepas bayar tu gi balik kat kaunter skin analysis tu nanti pakar tu akan bagi borang. korang kena isi nama, race blabla basic. pastu dia tanya sekali ada allergic ke, merokok ke, pastu dia suruh korang isi product yang korang tengah pakai (skincare la maknanya). korang isi la cleanser pakai apa, toner, moisturiser apa semua tuuuu semua yang korang pakai. so senang dia nak nasihatkan korang ok ke tak based on result korang nanti

dia guna mesin apataaahhh nama tu dia letak macam "price check" punya tu hahahahhaa paham je la mesin untuk muka tu untuk check muka korang. dia akan check satu satu, hydration, sebum, pore, pH level, keratin. lepas dia check satu contoh hydration, dia akan explain. contoh kalau hydration kau rendah so dia cakapla camne nak atasi, maybe dia recommend product yang sesuai semua. semua satu satu dia akan explain lepas dia check. macam pore tu dia scan sampai boleh nampak open pores kau. jijik. aku balik terus scrub muka lepas nampak pores aku terbukak hahahahhahaha.

lepastu contoh macam keratin kau high. macam aku ni la. dia suggest suruh scrub untuk hilang dead skin cell pe semua tu. pastu aku cakapla yang muka aku kalau scrub dia naik merah merah, aku cakap aku pakai exfoliating gel je. pastu dia akan cakapla ok camtu better la pakai exfoliating gel tu. maksud aku kat sini, kekadang dia recommend something tapi dia taktahu problem kau, so kau bolehla cakap kat dia so dia boleh bagi opinion yang lain. 

nanti last korang akan dapat result overall and dapat resit camni



dekat resit ni dia citerla semua benda overview pasal kulit kau. and bagi suggestion treatments yang boleh dibuat. 

macam aku, sebelum consult ni aku ingat skin aku dry to combi skin. tapi rupanya skin aku oily. sebab aku pelik lepas cuci muka dia macam ketat. rupanya cleanser aku pakai tak ok. so aku cakap la kat pakar tu aku cam terkejut, pastu aku citerla sekian sekian sekian. 



hasil from this skin analysis, aku dapat bebetul tahu kulit muka aku ni camne. so senangla aku nak cari skincare product yang sesuai dengan kulit aku. lelagi bila pakar tu suggest apa sesuai apa tak so lagi senangla tak membazir satu hal. aku rasa memang berbaloi la buat skin analysis ni kalau tak sampai bebila aku tak tahu weh skin types aku yang disalah anggap.

skin analysis ni tak lama pun. 10-15min je. kalau tak ramai orang lagi best nak tanya itu ini tak rasa cam orang lepas kau usya panas je bila dia ni nak habis. lagi selesa la. 

i am soooooooooo gonna buat skin analysis lagi sekali in future to know about my skin. yela, kena la check lagi few years nanti. skin kita ni berubah ubah kekadang ikut hormon, environment semua. 



thats all! harap membantu. thanks ImanAbdRahim sebab suggest! check her twitter and blog gais!



salam sayang,
aniqah

3 comments:

  1. Haii..nk tny aeon wellness shah alam seksyen bpa ye..

    ReplyDelete
  2. seksyen 13 sis. yang dekat tepi stadium tu😊

    ReplyDelete
  3. Hi sis, normal price available untuk non member juga ke?

    ReplyDelete