Sungai Tekala, Semenyih ft funfair Happy Fun Park, Klang!

Assalamualaikum!

so semalam, my classmates plan pegi picnic dekat Sungai Tekala. i wanna share my experience semua sebab sayang since banyak gila memories suka duka sesama like ahhhhhhhhhhhh i rindu. i kenod move on. we've been planning since last week then this week baru dapat pegi.

memula nak gi sana nak bbq so kutipla rm10 sorang. classmates ada 18 tapi 2 tak gi so ada 16 orang dapatla rm160. then tetiba kat sana apinya takleh hidup:( sedih gila rugi je ayam dua ekor tu huaaaaaaaaaaaaaa aku perap dengan penuh kasih sayang kot! takde rezeki

okay meh citer

so memula tengah hari jumaat kul 12 tu kitaorang ada quiz. memang jumaat tu aku ada satu jam kelas je which is 12-1pm. so we planned to go there after solat jumaat around 2.30pm. tapi since semua ni melayu, pukul 3 baru semua sampai kat masjid sek 7 tu nak berkumpul, not suprise at all


we went there 4 kereta pegi tapi balik 3 kete je sebab one of my classmate nak terus balik rumah dia since dekat. i lead depan, sebab somehow dorang cakap i bawak paling berhemah lulssssssssss. since dah 3pm, dah start jem lelagi sebab friday so i follow waze je la since nak cepat sampai kan kalau tak i tahu je jalan nak gi.


nauzubillah,

nak konvoi jejauh ni susah jugak ye. lelagi jalan aku lalu tu banyak tol, yela nak jalan pintas sangatkan and then ada yang pakai smart tag ada pakai touch n go. so everytime tol je tanya semua kete ada ke tak. sib baik la baby blossom aku warna merah so obvious la dorang nak follow kete aku tapi nak check kete dorang la masalah sikit. then tetiba satu traffic light ni luq stuck so i terpaksa bawak slow je sebab nak biar dia kejar kitaorang.

so around 4-4.30pm camtu baru sampai sana. cecepat grab everythings nak hiking hahahahah. banyak gila kot tangga nak kena jejak untuk sampai kawasan yang view lawa. penat oi dengan bawak banyak gila makanan. bukan bawak tempat bbq je, siap dorang belanja pizza banyak gila then masak mee bihun semua. i suka dorang ni sebab senyap senyap memasing belanja makanan without kita suruh pun. alhamdulillah, semoga memasing dimurahkan rezeki

masa naik tangga bebanyak pastu lalu kawasan apatah tu rasanya cam baru lepas hujan camtu sebab basah, i almost nak jatuh weh. sib baik sikit je tak terseliuh ke apa kalau tak habis............ sape nak angkat aku haaa turun bawah. sampai je kat atas, faisal cepat cepat nak hidupkan api then some girls nak turun balik solat dulu. while there are few others yang set up kan everythings.

since few days ago birthday shena and next week birthday mekya, we decided to buat suprise party paling cheapskate dan kabut ye. mana taknya kitaorang tengah busy hidupkan api tetiba fadz call aku suruh prepare sebab dorang dah nak naik then aku cecepat suruh yang ada tiup belon prepare cake semua plusssssssssss kitaorang taktahu bila dorang akan sampai atas balik


tengah kabut prepare tetiba nampak kelibat dorang dah sampai kabut kitaorang cover then


supriseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

dengan ada few tengah gigih hidupkan api lagi. api tu susah hidup sebab arif pegi belikan arang yang besar nak mampos sumpah nanti aku jumpa arif aku nak marah dia. sabotaj kelas kitaorang!


then lepas dah cam give up with the api, some of us terus gi terjun dalam air hahahahhahaa one of them aku la tu. memula yang lain cam taknak mandi au pastu sape je boleh tolak taknak mandi sungai plus aku tarik memasing haaaaa semua basah hahahahahah pastu memasing nak buat maya karin challange la apela

sampaila pukul 6.30, sab aka our mother dah jerit panggil semua naik HAHAHAHHA tapi orang yang terjun dulu tadi naik dulu sebab memasing lapar nak makan. makan cecepat pastu kemas semua pastu before 7 kitaorang dah turun bawah balik. memang tempat tu dah takde orang dah kot.


pastu kan nak mandi cam basuh badan before tukar baju en, part ni lawak aku takleh move on HAHAHHAHA

tandas dia tak convenient langsung do takde separate laki perempuan takde lampu. or maybe sebab kitaorang mandi kawasan luar daripada sungai punya tu. sebelah surau tu. ada 4 tandas. dia bahagi kan la 4 tandas tu ada jamban air tu. pastu sebab belakang tandas aku, shena ngan nadia masuk pastu aku takutla nak mandi sesorang aku suruh luqman mandi kat tandas sebelah pastu boleh pulak kitaorang bersembang sambil mandi sebab cakap kita keep talking ok sebab takut since takde lampu and masatu nak maghrib.

SUMPAH SAMPAI SEKARANG AKU TAKLEH BRAIN HAHAHAHAHA TENGAH MANDI BOLEH BORAK NGAN LUQMAN PASTU SEMUA GADUH SURUH TUTUP AIR SEBAB AIR DIA CAM DIBAHAGIKAN KEPADA EMPAT TANDAS PAHAM TAK DIA PUNYA SITUASI YANG PELIK TU?????????????????? WE WERE SEPARATED BY THE WALL TAPI STILL MANDI TANDAS SEBELAH SEBELAH AND BORAK???? HSHSHSHSHAHSHA

sampai la kitaorang cakap cam pelik je borak sambil mandi ni apa kata kita senyap hshshahshas

pastu we waited for maghrib lepak kat surau tu dulu. surau dia besar.

aku boleh pulak keluar daripada surau tu pakai telekung sebab nak amik barang kat luar time maghrib tu hahhahahaha! dahla ada few kete lalu lalang mesti cam pelik amende budak ni buat camtu LOL

lepas maghrib kitaorang terus pack semua and turun sebab dah gelap. memang time tu bawak slow je lelagi sebab jalan dia bengkang bengkok. kitaorang dalam kete duk karok happy happy

tetiba


tengah jalan ada kucing tengah menggelupor macam baru lepas kena langgar. aku dengan ainil daripada tengah nyanyi happy happy tetiba jerit kuat gila and i terus nangis. sib baik aku lalu kucing tu bebetul tengah kete, aku tak langgar tapi aku sumpah takleh tengok benda camtu sebab aku banyak trauma bawak kete nampak memacam.

lepas je lalu kat kucing tu aku terus bagi signal benti tepi pastu kete si luq ngan nad terus benti gak. aku terus meraung koyak gila masatu pastu orang kete belakang semua datang depan tanya okay ke tak semua siap bawak air. pastu man cakap lepas aku dah okay baru kita gerak balik. aku pun istigfar la bebanyak semua baru gerak balik. dorang tanya aku boleh drive tak, tapi aku tetap nak drive since aku susah nak bagi orang drive kete aku

pastu dorang terus cam kita nak continue karok ke cane and i was like pasang lagu sendu so karok lagu sendu la kami ke klang hahahahahahahha

i tak ingat pukul berapa sampai funfair klang tu maybe around 9. itupun kete aku ngan nad sampai dulu sebab kete luq kononnya nak gerak dulu masa kitaorang benti petronas last last sampai lambat gak.

funfair klang tu best! banyak gila game extreme yang ada. token dia pun quite reasonable la daripada funfair lagi satu tu (takmau sebut tahu kot yang viral tu uhuks)

satu token rm2. then ride dia mostly 2-3-4 token je ada few yang 5. oh ye, funfair tu sampai 31/3 ni. boleh search google ye katne semua


memula i main bumper car while ada yang main discovery (kapal pusing 360 cam kat sunway tu) i decided not to play that one since i nak drive balik rawang pastu. kononnya nak record vid masa main bumper car tu................ bertahan la 50 saat video aku sampaila tetiba time tengah depan orang ramai, ada orang langgar aku dan phone aku melayang dan muka aku terkejut nak mampos. sib baik phone jatuh dalam kete tu jugak bukan kat luar. time tu boleh pulak si man depan aku, habis je main dia bantai gelak kaw kaw punya. tu baru dia, belum strangers yang nampak lagi. sumpah malu gila


pastu we decided to play x-factory. nak tengok game camne korang boleh search nama nama ni kat google ada gambar dia. yang naik main pun 8 orang je. yang lain bantai gelak tengok reaction kitaorang masa main. memang sumpah dorang kat bawah gelak kaw kaw aku nampak muka memasing.

dahla masa game tu badan terangkat masa dia pusing. pastu baju aku terangkat la, seluar terangkat la.. masalah gila do. masa awal awal aku jerit kuat gila nak mampos. sampai sakit gila tekak. pastu lelama game tu jadi benda lawak sebab lama sangat. aku rasa adala dalam 5 minit benda tu. habis je benda tu shera terus keluar muntah.


pastu dorang ajak naik ferris wheel but somehow i still nak main something extreme. ainil ajak main discovery tapi aku tetap taknak. last last aku ajak si luq naik infinity. one of decision yang aku agak nyesal buat. even that was my second time naik infinity, masa first time dulu okay je but this time maybe sebab pening x-factory terus main benda tu, aku agak pening ye.

memula main tu aku jerit au bila dah kat atas tetiba bila aku dengar si luq mengucap la menjerit la aku terus bantai gelak kat dia sumpah lawak. bila dah stop muka dia berpeluh gila HAHAHSHHHAHS tapi okayla pasni nak gi funfair boleh ajak luq, ainil semua sebab dorang ajak main semua onz. so fir, aku dah ada geng mabuk baru hahahahshhsa


so masatu dah around 11pm, we decided to balik since semua dah penat and i need to balik rawang pulak. i hantar ainil dengan billa dekat rumah dorang then balik rumah sewa hantar ana ngan alia and amik barang nak bawak balik. before nak balik tu semua pujuk jangan balikla, balik esokla, drive elok elokla. siap pesan dah sampai terus roger. i cam korang:(((((((((((((((((((((((((( dari pagi sampai malam semua take care of each other gila!

then i balik rawang sampai around 12.30am camtu.


sumpah this is one of the best trip i ever had. lelagi sebab reramai and menjadi which is something impossible to happen tapi we made it happened! even cam sedih gak ah ada benda yang taknak berlaku, berlaku and tak complete sebab hadirah and sam takde. ngengada dua tu sorang pentingkan program sorang nak jumpa tunang.

jadi itula cerita on 22/3/2019! semoga Allah jaga hubungan persahabatan kita okay and semoga kita berjaya naik pentas convo sesama nanti! i nak grad ngan korang! oh and semoga ada jugak sorang dapat ANC masa convo nanti wakil kelas kita HHAHAHAHHAA AMIN! (i dont have to mention who)



salam sayang,
aniqah.




No comments:

Post a Comment