roommates kmj saya!

Hi assalamualaikum,

it just another day where I feel like I want to share my memories, in kmj. matrics was soooo fun. i swear, i had lots of fun there. especially when it was my first time jauh dari rumah.
rawang-tangkak: 2-3hours depend on traffic.

paling rindu, roommates. i am so glad i had such a really fun roommates. and they are all from johor! so everytime balik malam selalu gakla jadi orang gerak dulu tapi sampai paling last sebab selangor kennsss huhu. semua ada perangai sendiri. which was the reason kenapa rapat. kesian sangat bila orang yang tak rapat dengan roommates, knew few people camtu.

ain.
most of my time, dengan dia. aku rapat je dengan tetiga senanya sebab aku memang jenis penyakat. tetiga aku kacau. tapi even ain duduk katil bertentangan ngan aku and kitaorang dihalang dengan locker, aku paling banyak pegi tempat dia. dia tengah study, aku baring kat katil dia. pastu diala lubuk movie atau drama ngan runningman. malam minggu mesti cari stok movie bagi layan bosan. aku rasa daripada tetiga, ain paling banyak tahu citer or rahsia aku. sebab kitaorang selalu makan malam sesama kalau takde benda lain. even dia amik akaun pun, dia yang selalu ajar aku maths. sebab aku ni jenis malu sikit nak belajar ngan orang aku tak selesa. tapi ngan dia, tak faham maths je pegi kat dia. pastu mesti dia yang selalu dapat detect asal aku salah dapat jawapan apa semua. pastu dia yang selalu dengar pasal crush aku semua ahahahahhaa

sina.
paling matang paling behave la daripada kitaorang hahahahahha sebab dia paling tua. dia rasional. pastu dia punya waktu study lain ngan aku. padahal tetiga punya waktu study lain ngan aku. sebab aku ni jenis malam sikit time orang lain nak tido dah barula datang mood aku nak study bersungguh. tapi sina ni, pukul 7-8 pagi weekend dah bangun belajar. pastu time aku bangun dia dah stop. mana tak geram. aku study dia tido, dia tido aku study.

pah.
bedmate aku. dia ni penakut ya Allah. pastu kuat tido hahahahha sama je cam aku. kekadang tetiba main make up. sem dua pah banyak spend time ngan classmate dia sebabtu aku selalu ngan ain and sina. pastu bila classmate dia datang bilik aku mesti bla tempat sina ngan ain atau kalau nak study aku pakai earphone pasang lagu kekuat. dia ni tak berkira. orang nak pape dia bagi camtu je. kalau pasal cinta cinta ni cakap kat dia la sebab dia paling pro hahahahahha


aku ingat masa beday aku last year. even baru bape bulan rapat dorang sanggup buat suprise even failed lol. aku pelik betul tau masa beday aku tu sehari dorang tak wish apa pun. macam takde pape. dorang buat bodo je padahal beberapa hari before tu aku dah ingatkan beday aku dah dekat siap countdown tulis kat whiteboard HAHAHAHAHA

pastu malam tu tengah study tetiba ain datang kat pah ajak turun. time tu pelik sebab ain selalu gi memana ajak aku. tapi malas nak fikir buat bodo je la. pastu sina duk cakap cakap ngan aku. masatu aku tengah otp ngan aida. lama gila otp ngan dia masatu berapa jam tah biar je call. pastu tetiba sina keluar bilik tutup lampu, dorang nyanyi happy birthday tapi last last gegelak sebab klaka gila tetiba. even suprise dorang biasa je tapi terharu gila sebab baru rapat.

kitaorang ada gak last minutes plan pegi gunung ledang. memula plan nak hiking tau last last ke laut semua stamina tahpape so mandi air terjun jela. masatu beria siapkan sandwich macam nak pegi picnic tapi memang kitaorang picnic tepi air terjun pun. balik ledang pegi tangkak ya ampun cam nak tercabut tau kaki penat gila. balik kmj masatu terus ke laut kepenatan.

pegi melaka pun ngan dorang. last minutes gak. memula pah taknak pegi sebab parents tak bagi. pastu dia call parents dia, dorang bagi kitaorang terus menjerit excited hahahahhaa. sewa kete saga blm tu. klaka kot masa nak keluar dari kmj tu sebab kitaorang kena pakai baju ko-k kalau nak keluar. tapi lepas guard je kitaorang bukak sebab pakai baju lain kat dalam. naik kete aku drive pegi balik. padahal pah ngan sina ada je lesen tapi dorang tak berani. nasib aku dah biasa bawak jauh semua.

parking kat tepi mcd dp pastu jejalan cam tourist kat melaka tu last last gi shopping kat mpdp. tapi kitaorang macam kejar masa gak sebab matriks ni takleh keluar lelama tu yang leceh. tu yang ramai bila balik malam dorang tak balik umah dorang stay kat melaka boleh jejalan. masa nak otw balik pun lagi sejam camtu je tau sebelum kena block. tapi aku pecut kat kawasan jasin-merlimau jalan belakang yang kitaorang taktahu kat mana. 30min je sampai.

banyakla senanya memories ngan dorang. beday dorang semua buat suprise yang ada citer sebalik suprise.

time beday sina, pakat ngan classmates dia. masa dorang prepare kat bilik, ain ajak dia gi tandas. kebetulan time tu tandas kitaorang rosak kena gi belah lagi satu. pastu aku sampai, aku cakap sakit perut. tapi taknak kat situ nak pegi tandas atas sebab atas lagi bersih. masatu merengek tahap apa dah. sampai aku pun meluat ngan diri sendiri. sina sabo je last last dia cakap okayla dia teman. dia teman naik atas. aku pun acahla melabur kat tandas padahal aku tengah main phone ws ain ngan pah. pastu dorang cakap dah siap nak keluar boleh pulak sina ajak jejalan dulu kat tingkat atas. pastu turun, supriseeeeee. dia speechless gila. yela, sina mana ada perasaan. sina will always be sina. hahahahahhhaha.

time beday ain, buat sekali dengan pah. masatu aku ada kelas malam senanya. pastu sina seludup keluar bilik datang jumpa lepas aku habis kelas. beli kek semua tumpang bilik tehah, pastu balik bilik supriseeeeee.


rindu sebab tiap kali bangun tido selalu ada orang lain. nak makan ada orang teman. nak jejalan bosan ada dorang. selalu jalan pepetang lelagi time nak habis tu tiap petang turun riadah tengok pilot.

paling terharu masa aku tournament basketball, dorang sanggup datang. ain padahal masatu baru balik lawatan kat melaka terus datang court support aku. pah siap bawak classmates dia, azi ngan atiqah. dorang menjerit jerit kot support aku. pastu masa tournament kedua tu, even baru habis kelas sina, pah, azi, atiqah, ainin datang gak support dengan baju kurungnya. terharu gila padahal dorang selalu balik tido ahahahahaha.

pastu kekadang berzumba dalam bilik sampai gegar bilik hahahahhaha memalam ke petang weekend tengok movie. layan runningman sampai bilik bergegar dengar kitaorang gelak. gelak aku ngan gelak pah boleh gegar do. pastu ain ikut gelak dengar aku gelak. banyak kali gelak sampai terbaring depan pintu bilik sebab taktahan. sampai nangis nangis gelak.

pastu selalu kenakan pah sebab dia kuat melatah siap record video lagi lol. kalau tengok citer sedih mesti nangis sesama. kitaorang selalu tido bawah sesama since hari first. cuma kekadang jela tak. kalau weekend mesti sesama.

rindunyaaaa diaorang!!! rindu.


harap degree dapat jumpa roommates cam dorang. tapi entahla, insyaAllah dapat ketemu lagi. yela semua makin jauh pasni.

sina pahang:') pah terengganu;') ain sabah;')

cemana nak jumpa hm. ada jodoh kita jumpa lagi korang! korang kawan terbaik aku pernah jumpa. kawan dunia akhirat, insyaAllah.


salam sayang,
aniqah

No comments:

Post a Comment